VERSLO VALDYMO SISTEMA


STAMBIOMS IR VIDUTINĖMS ĮMONĖMS


Pagrindinis /

5 personalo valdymo patarimai

Personalo valdymas – atsakingas darbas nuo kurio didžiąja dalimi priklauso įmonės sėkmė. Tiesa, norint tapti geru vadybininku būtini ne tik konkretūs principai kurių vadovas turi laikytis, tačiau ir patirtis, kuri ateina tik su laiku.

Laimei, dauguma ypatybių ir įgūdžių reikalingų geram vadovui, kiekvienas žmogus gali tinkamai išmokti, tiesiog reikia žinoti kas yra svarbiausia ir ką reikia tobulinti.

Ir nors tokios pagalbinės priemonės kaip verslo valdymo sistema itin gerai pasitarnauja suefektyvinant savo įmonės kolektyvo valdymą, vis dėl to viskas slypi kur kas paprastesniuose dalykuose.

Svarbiausia – išmokti klausyti kitų

Skiriamas dėmesys, akių kontakto išlaikymas, svarbiausių dalykų pasižymėjimas ir leidimas išsikalbėti kitiems, prieš pradedant šnekėti pačiam yra tik keletas dalykų paversiančių jus geresniu klausytoju. Tiesa, vadybininkams svarbu ne tik tai.

Klausantis savo darbuotojų visuomet yra svarbu išlaikyti nešališkumą, tai yra, pokalbiui nepasibaigus, jokių būdu nepradėti pereiti prieš išvadų. Jas reikėtų priimti, tik tuomet, kuomet išklausysite visas žmonių perspektyvas ir objektyviai įvertinsite situaciją.

Asmeninės problemos nėra lygu įmonės problemoms

Kitas labai svarbus dalykas – išmokti tinkamai vertinti problemas atsiradusias darbuotojų aplinkoje. Jei pastebėjote, jog sumažėjo žmogaus našumas, greitis ar apskritai darbų kokybę, į situaciją reikėtų taip pat pažvelgti diplomatiškai.

Apsilankykite pas darbuotoją pokalbiui – galbūt jis išgyveną sunkų emocinį laikotarpį ir jam reikėtų keletos laisvadienių, o galbūt pokyčiai organizacijoje netikėtai padidino darbo krūvį ar kitaip apsunkino galimybes siekti rezultatų? Tinkamai atsižvelgus į situaciją, jūs galėsite įvertinti ar galite kažką keisti būdamas grupės vadybininku.

Supraskite kiekvieno komandos nario rolę

Dažna klaida kurią daro vadovai turintys nedaug patirties yra nepakankamai geras savo darbuotojų rolės supratimas.

Kiekvienas narys turėtų būti atsakingas už tam tikras aiškiai nustatytas pareigybes ir funkcijas. Jei matote, jog įmonės rezultatai kiek suprastėję, dar nereiškia, jog kaltas yra būtent tas konkretus darbuotojas. Taip pat galima paminėti ir motyvacijos faktorių.

Atsirandant daugiau reikalavimų darbuotojui, jo noras prisidėti prie įmonės gali kiek sumažėti, ypač jeigu jiems reikia pradėti dirbti nauju būdu, su naujais įrankiais ir t.t. Aptarkite su darbuotoju esamą situaciją ir paprašykite nuoširdžių atsiliepimų, galbūt pati įmonė kažką daro ne taip ir metas imtis pokyčių.

Kritika ir pagyros yra vienodai vertingos

Dažnai nepatyrę vadovai mano, jog efektyviausia priemonė gerinti darbo rezultatams yra darbuotojų motyvavimas pagyromis, deja, tai nėra visai teisinga. Mokslininkų manymu, šiuos abu atgalinius ryšius reikėtų tinkamai subalansuoti.

Vien tik giriant savo darbuotojus gali reikšti, jog jie praras motyvaciją tobulėti ir siekti vis geresnių darbo rezultatų, tuo tarpu vien pastoviai girdima kritika gali reikšti, jog darbuotojas paprasčiausiai jausis demoralizuotas.

Klauskite atvirų klausimų

Harvardo verslo akademijos tyrėjų teigimu, atviri klausimai gali būti labai geras būdas iš darbuotojų sužinoti tikslaus atgalinio ryšio ir tarsi leisti jiems atviriau pasireiškti įvairiais įmonės klausimais. Tokiu būdu didžiausios įmonės problemos esą ir gali geriausiai pasimatyti.

Asmeninis pokalbis dažniausiai leis žmonėms jaustis kur kas drąsiau nei nuomonės pareiškimas viešai per įmonės darbuotojų susirinkimą. Toks rūpestis ne tik parodys darbuotojams jog jums jie rūpi, tačiau padės pasiekti ir tvirtesnį tarpusavio ryšį.

Pabaigai Straipsnyje pateikėme keletą patarimų geresniam personalo valdymui. Pastarieji tikrai turėtų padėti jums patobulėti kaip vadovui ir rasti geresnį ryšį su darbuotojais.