VERSLO VALDYMO SISTEMA


STAMBIOMS IR VIDUTINĖMS ĮMONĖMS


Pagrindinis /

Dažniausiai atliekamos apskaitos vedimo klaidos ir kaip jų išvengti

Dažniausios apskaitos vedimo klaidos

Apskaitos vedimas – viena iš svarbiausių funkcijų nuo kurios įmonėje priklauso itin daug, nesvarbu apie kokios nišos verslą eitų kalba. Tinkamai atlikta buhalterija leidžia ne tik matyti realią įmonės finansinę būklę, tačiau kartu numatyti augimo galimybes bei rengti plėtros planus.

Vis dėl to, net ir daug patirties su apskaita turintys žmonės klysta. Ar tai būtų neteisingai pasirinkta metodika, netikslus įvykio užrašymas, o galbūt klaida pildant sutarties rekvizitus – pasitaikyti gali visko.

Šiame straipsnyje plačiau aptarsime dažniausiai atliekamas klaidas vedant apskaitą, pateiksime keletą patarimų kaip jų vengti bei pašnekėsime apie tai, kodėl ERP verslo valdymo sistema gali būti itin vertingas pagalbininkas įmonės kasdieninėje veikloje.

Tvarkos trūkumas pildant svarbiausius dokumentus

Kiekvienas buhalteris turi tam tikrą savo darbo metodiką vedant įmonės apskaitą. Nors kokiu tiksliai būdu ji atliekama nėra svarbu, jeigu su įmonės dokumentais ir duomenimis dirba keletas skirtingų žmonių, didėja galimybė klaidos įsivėlimui.

Geriausia praktika – užtikrinti tinkamos tvarkos palaikymą. Tokiu atveju kiekvienas su įmone dirbantis buhalteris aiškiai matys kokiu principu viskas buvo pildyta lig šiol, matys kur rasti svarbiausius dokumentus ir t.t.

Dar vienas kertinis aspektas – atidumas pildant duomenis. Visuomet gerai dar kartą patikrinti einamojo mėnesio įvestus duomenis su praeito mėnesio išvestais duomenimis, taip pat patikrinti ar sumos atitinka įmonės biudžeto planą.

Tokiu atveju, net ir pastebėjus įveltą klaidą bus galima kuo skubiau ją ištaisyti.

Atsarginių dokumentų kopijų nebuvimas

Atsarginės dokumentų kopijos buhalterijoje – neatsiejamas dalykas. Esant tiek daug darbo su kompiuteriu ir įvairiais dokumentais, visuomet yra rizika, jog dėl vienos ar kitos priežasties svarbiausi įmonės failai ir informacija bus prarasta.

Norint, jog neprisidaryti sau ar kitiems bėdų, itin gera praktika būtų reguliariai atlikti svarbiausių duomenų ir naudojamos buhalterinės programos atsargines kopijas ir žinoma, atnaujinkite jas reguliariai.

Paprastai dauguma programinės įrangos jau turi funkciją automatiškai atlikti įvestų duomenų kopiją. Vėliau failus tereikia saugiai sukelti, ar tai būtų į USB raktą, “debesį” ir t.t.

Neparuoštas arba neišvystytas planas įmonės biudžetui

Tinkamai planuoti biudžetą privalo kiekviena įmonė, kitaip verslas rizikuoja stagnuoti ir nepasiekti tokių rezultatų kokių galėtų. Dauguma smulkių verslininkų nėra linkę sudaryti tikslaus įmonės biudžeto ir laikosi nuomonės, jog viską įmanoma suplanuoti iš intuicijos.

Vis dėl to, tai ne visuomet užtikrina galimybes įmonei proporcingai augti. Tinkamai suplanuota biudžeto strategija leis matyti savo esamas išlaidas ir galimybes joms sumažinti, taip pat efektyviau išnaudoti turimus resursus ir didinti gaunamas pajamas.

Jei manote, jog patys biudžeto plano nesugebėsite paruošti, būtinai kreipkitės į apskaitos specialistą, kuris tikrai žinos ką daryti.

Darbo imamasi neturint žinių ir patirties

Kiekvienam verslininkui pravartu turėti bent šiek tiek finansinio raštingumo ir buhalterinių žinių. Vis dėl to, kai kurie iš jų klaidingai mano, jog tik jie geriausiai supranta savo įmonę, todėl kartu patys imasi atlikti ir buhalteriją.

Vėl gi, jeigu jaučiate, jog jums trūksta žinių ir patirties, verčiau skirkite savo laiką ieškodami naujų plėtros galimybių savo verslui ir apskaitą patikėkite srities specialistams. Tokiu būdu tikrai žinosite, jog nepadarysite klaidų.

Specialistas galės ne tik viską atlikti greičiau, tačiau kartu ir tikslingiau, o kartu kur kas geriau išmanys naujausius su verslo mokesčiais susijusius niuansus.

Į pagalbą – verslo valdymo sistema

Verslo valdymo sistema – tai tam tikra programinė įranga kurios tikslas padėti automatizuoti ir palengvinti daugumą įmonėje vykstančių kasdienių procesų.

Įvairūs jos moduliai padeda su tokiais dalykais kaip:

  • Sandėlio valdymas
  • Pirkimų valdymas
  • Gamybos valdymas
  • Buhalterinė apskaita
  • Sutarčių sudarymas

Ir dar daug kitų funkcijų.

Jei panašus sprendimas domina ir jus – kreipkitės į „ContourEnterprise“ komandą ir leiskite mūsų specialistams surasti geriausią sprendimą kokybiškiau atlikti jūsų verslo buhalterinę apskaitą ir kitas funkcijas.

Pabaigai

Trumpai aptarėme dažniausiai atliekamas klaidas apskaitoje. Norint, jog įmonė pasiektų maksimalų potencialą, jai bus būtina tinkamai atliekama buhalterija.

Vis dėl to, net ir patyrę specialistai gali klysti, todėl šioje srityje visuomet yra būtinas atidumas ir tvarka.