VERSLO VALDYMO SISTEMA


STAMBIOMS IR VIDUTINĖMS ĮMONĖMS


Pagrindinis /

Kaip užtikrinti efektyvią inventorizaciją kiekvieną kartą?

Inventorizacija – procesas kuris aktualus kiekvienai pelno siekiančiai bendrovei. Finansinės ataskaitos pateikiamos atitinkamoms valstybinėms institucijoms privalo būti grįstos tikslingu įmonėje esančio turto apskaičiavimu, taip užtikrinant sklandžią bendrovės veiklą.

Tiesa, augant įmonės mąstams, ši procedūra tampa tik sudėtingesne. Atsiranda ne tik daugiau įmonės turto, tačiau ir faktorių į kuriuos reikia atsižvelgti siekiant efektyvaus ir tikslingo rezultato. Dėl šios priežasties, norint užtikrinti proceso efektyvumą yra būtinas tam tikras sprendimas.

Verslo valdymo sistema ir joje esantys moduliai gali būti vienas iš jų. Šiame straipsnyje mes plačiau pakalbėsime apie inventorizacijos procesą bei tai, kaip verslo valdymo sistema gali padėti užtikrinti šios procedūros efektyvumą.

Kokie yra pagrindiniai inventorizacijos aspektai?

Kaip minėta, inventorizacija iš esmės yra laikoma pakankamai sudėtinga procedūra. Taip yra dėl to, jog įmonėse (ypač didesnio) mąsto reikia atsižvelgti į itin daug faktorių, tiesiogiai susijusių su jūsų materialine veikla. Paprastai inventorizacija yra skirstoma į šias dalis:

  • Ruošimasis – tinkamas pasiruošimas yra žūtbūtinis dalykas norint užtikrinti kokybišką inventoriaus apskaitą. Paprastai prieš atliekant inventorizaciją yra laikinai pristabdoma pardavimų veikla, užtikrinama, jog jokios naujos prekės nėra išvežamos ar įvežamos į sandėlį. Kadangi inventorizacijoje paprastai dalyvauja ir personalas, dažnai vadovai suskirto darbuotojus į grupes siekiant greičiau suskaičiuoti visą inventorių.
  • Vykdymas – tinkamai pasiruošus yra pereinama prie pačio vykdymo. Inventorizaciją prižiūrintys darbuotojai paprastai su savimi turi atsispaudinę duomenis kuriuose bus matomi realūs prekių likučiai pagal duomenų bazę. Šie duomenys bus reikalingi pereinant prie pačio skaičiavimo ir matant trūkumą ar sandėlyje esančių prekių perteklių.
  • Tikrinimas – atlikus sandėlio likučių sutikrinimą yra atliekamas palyginimas tarp gautų inventorizacijos rezultatų ir realių buhalterinių duomenų paimtų iš duomenų bazės. Jeigu inventoriuje yra pastebimi nesutapimai, jie yra sužymimi arba pakartoniniam tų prekių patikrinimui arba duomenų perkoregavimui.
  • Tvirtinimas – atlikus pakartoninę tam tikrų prekių patikrą (kuriose buvo neatitikimų) yra užtvirtinami realiai prekių likučiai inventoriuje. Gavus šiuos duomenis, pataisymai yra užregistruojami duomenų bazėje iš naujo, na o pagrindiniai dokumentai yra pasirašomi iliustruojant oficialų inventorizacijos įvykdymą.

Kaip čia įsipaišo verslo valdymo sistema?

Jei esate įmonės vadovas ar už inventorizaciją atsakingas darbuotojas, ko gero puikiai žinote kiek galvos skausmo gali sukelti šis procesas. Reikia tinkamai paskirstyti prekes skaičiuosiančius darbuotojus, ieškoti pasimetusių prekių jeigu matomas likutis ir atsižvelgti į begalę kitų aspektų.

Verslo valdymo sistema gali būti puikus sprendimas tiems kurie siekia optimizuoti ir suefektyvinti pagrindinius savo įmonės aspektus, įskaitant ir buhalterinius niuansus kurie yra tiesiogiai susiję su inventorizacijos procesus.

Nesvarbu kokios nišos įmonė jūs būtumėte, galimybė sekti realią savo sandėlio būklę realiu metu, patogiai valdyti duomenis ir mažinti klaidų skaičių registruojant pokyčius inventoriuje yra aktuali visoms bendrovėms. Šios ir dar begalė kitų funkcijų gali būti laisvai prieinamos jūsų kasdienėje aplinkoje, taip užtikrinant maksimalų efektyvumą.

Pabaigai

Straipsnyje trumpai aptarėme inventorizacijos procesą ir argumentavome, kodėl verslo valdymo sistema gali būti puikus sprendimas siekiant suefektyvinti šį procesą. Ši procedūra – atsakingas reikalas kiekvienojė įmonėje, todėl būtina išnaudoti visas įmanomas priemones jai pagerinti.