Kaip efektyviau skaičiuoti įmonės atsargų apyvartą?

VERSLO VALDYMO SISTEMA


STAMBIOMS IR VIDUTINĖMS ĮMONĖMS


Pagrindinis /

Kaip efektyviau skaičiuoti savo atsargų apyvartą?

Kaip efektyviau skaičiuoti savo atsargų apyvartą

Atsargų apyvarta – tai specifinis rodiklis kuris padeda nustatyti kaip efektyviai yra panaudojamos parduodamų prekių atsargos.

Kiekvienas verslas, nesvarbu kokioje rinkoje jis konkuruotų siekia ne tik maksimizuoti savo pelną, tačiau patenkinti vis sudėtingesnius klientų lūkesčius bei užtikrinti savo teikiamų paslaugų kokybę.

Vis dėl to, augant verslui, didėja ir jame vykstančių procesų mastai, kas lig šiol buvusias, pakankamai paprastas operacijas daro vis sudėtingesnes, reikalaujančias ypatingo dėmesio ir daugiau skirto laiko.

Čia į pagalbą gali ateiti ERP verslo valdymo sistema, kurios tikslas – padėti optimizuoti daugumą kasdienių su įmonėje susijusių procesų, tarp jų įskaitant ir atsargų apyvartos skaičiavimą.

Šiame straipsnyje – plačiau apie šį rodiklį ir tai, kaip verslo valdymo sistema gali padėti išspręsti daugelį verslo faktorių.

Kodėl šis rodiklis toks svarbus įmonėje?

Kad atsakyti į klausimą kodėl taip svarbu efektyviai atlikti savo įmonės atsargų apyvartą, visų pirmą reikėtų kiek labiau pasigilinti į patį terminą. Atsargų apyvarta įmonėje paprastai reiškia, tai kaip greitai yra išparduodamos sandėlyje esančios prekės.

Natūralu, jog kuo trumpiau atsargos užsibūna sandėlyje, tuo efektyvesnis yra atsargoms skirto kapitalo valdymas. Kartu tai reikš, kad tokiai paskirčiai reikės apskritai mažiau skirti kapitalo ir įmonės veikla bus lankstesnė.

Žinoma, turėti nedidelį atsargų kiekį sandėlyje, ne visuomet gali būti teisingas sprendimas ir tai labai priklauso nuo situacijos kurioje yra įmonė.

Čia reikėtų įvertinti tokius dalykus kaip:

  • Įmonės galimybės skolintis ir esami kaštai kapitalui
  • Galimybės bendrovei žaliavas pirkti dideliais kiekiais
  • Sąlygos kuriomis įmonė gali tinkamiausiai įsigyti reikiamus produktus
  • Įmonėje esančių sandėlių galimybės prekėms laikyti
  • Prekių laikymo sandėlyje ilgalaikės pasėkmės (nusidevėjimas ir t.t.)

Žinant šiuos dalykus, galima kur kas paprasčiau susidėlioti ilgalaikę savo įmonės atsargų apyvartos strategiją.

Kaip susijęs verslo atsargų valdymas ir verslo valdymo sistema?

Verslo valdymo sistema tikrai nėra naujas sprendimas rinkoje. Jos principas – skaitmeninėmis priemonėmis optimizuoti kiek įmanoma daugiau įmonės procesų prie kurių paprastai užtrunkama tikrai nemažai laiko.

Ar tai būtų įmonės apskaitos vedimas, bendravimas su klientais, sutarčių ar užsakymų valdymas, tokio tipo sistema gali kaip reikiant padėti verslui, nesvarbu apie kokią rinką eitų kalba.

Net jei šiuo metu esate visiškai “nauji žaidėjai” savo nišoje ir tik pradėjote pirmuosius žingsnius savo prekės ženklo garsinimui, įmonės mastai tikrai augs, o su augimu ateis tik dar daugiau kasdienių rūpesčių ir atsakomybės jūsų komandai.

Dėl šios ir daugelio kitų priežasčių – rinktis tokį sprendimą tikrai apsimoka. Maloniai kviečiame susisiekti su contourenterprise.lt komanda dėl sprendimo pritaikyto būtent jūsų verslui arba išbandyti mūsų programinę įrangą visiškai nemokamai. Tikime, jog rezultatais jūs tikrai nenusivilsite.

Pabaigai

Šiandien trumpai pakalbėjome apie atsargų apyvartos principus įmonėje bei tai, kaip verslo valdymo sistema gali padėti suefektyvintį šį bei daugelį kitų principų. Galima sakyti, jog toks sprendimas yra tikrai naudingas, ypač tokioms įmonėms kurios turi labai ambicingus plėtros planus.