Kaip taisyklingai pateikti komercinį pasiūlymą?

VERSLO VALDYMO SISTEMA


STAMBIOMS IR VIDUTINĖMS ĮMONĖMS


Pagrindinis /

Kaip teisingai pateikti komercinį pasiūlymą?

Komercinis pasiūlymas – tai tam tikras dokumentas kuriame klientui ar verslo partneriams yra pateikiamos su jūsų įmonės siūlomomis prekėmis ir produktais susijusios detalės.

Šiuolaikiniame versle, komercinio pasiūlymo reikšmė yra kaip niekad didelė siekiant pritraukti naujus pardavimus ir verslui naudingas partnerystes su kitomis įmonėmis. Vis dėl to, tinkamai jį paruošti nėra taip lengva kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Modernus verslas paprastai yra grindžiamas greita informacijos kaita, todėl sulaukti norimos reakcijos iš klientų yra kur kas sudėtingiau nei anksčiau.

Tam, kad išsiskirti iš kitų ir padidinti savo šansus atlikti pardavimą, privalome mokėti paruošti aiškų ir profesionalų komercinio pasiūlymo dokumentą.

Šiame straipsnyje – keletas patarimų kaip paruošti tinkamą komercinį pasiūlymą, svarbiausias jo detales ir taip kaip verslui gali pasitarnauti ERP verslo valdymo sistema.

Gero komercinio pasiūlymo savybės

Manome, jog norint pateikti patrauklų ir svarstytiną klientui pasiūlymą, reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos aspektus jį ruošiant.

Tai yra:

  • Supaprastinta informacija – klientas neturi nei laiko, nei noro analizuoti tai ką jūs jam atsiuntėte. Privalote dokumente pateikti visus esminius dalykus trumpai ir aiškiai, stengtis jais sudominti skaitytoją.
  • Įtikinami argumentai – turite pateikti pateikti paprastus, logiškus argumentus dėl ko klientas turėtų rinktis būtent jūsų pasiūlymą, o ne kažkieno kito. Taip žymiai padidinsite savo šansus atlikti pardavimą.
  • Aiški dokumento struktūra – kliento dėmesio sulauksite tik tuo atveju jeigu visą informaciją pateiksite pagal aiškią struktūrą, kurią jam nebus sudėtinga suprasti.

Susipažinus su pagrindinėmis dokumento savybėmis, taip pat galime aptarti ir konkrečią dokumento struktūrą bei tai kas turi atsispindėti jūsų komerciniame pasiūlyme.

Ką turite nurodyti komerciniame pasiūlyme?

Nors vienos griežtos struktūros dokumentui nėra, galime išskirti pagrindinius jo elementus kurie privalo atsispindėti jame.

Bendra informacija trumpai

Dokumentą pradėti būtų protinga pateikiant trumpą savo pasiūlymo santrauką kuriame atsispindėtų. Dauguma žmonių ir taip neturi laiko, todėl naivu tikėtis, jog kažkas gavęs jūsų pasiūlymą gilinsis į neaiškiai pateiktą dokumentą.

Pasiūlymo detalės

Šioje vietoje turite tiksliai aprašyti savo pasiūlymo detales. Kiekviena įmonė savo veikla siekia išspręsti tam tikrą kliento problemą ar kažką jo gyvenime palengvinti, todėl čia turite nurodyti aiškius argumentus kaip jūsų siūlomos prekės ar paslaugos tai padės atlikti.

Taip pat šioje sekcijoje aprašykite aiškius jūsų pasiūlymo privalumus palyginus su kitais panašiais rinkos žaidėjais. Venkite tuščiažodžiavimo ar primygtinio žmogaus įtikinėjimo, tokiu būdu tikrai nieko nepasieksite.

Kaina kurios prašysite

Aiškiai išdėstę savo paslaugos ar prekės privalumus klientui, sekančioje sekcijoje pateikite kainą kurios reikalausite iš jo.

Didžioji dalis gavėjų tokius pasiūlymus ir pradeda analizuoti nuo kainos, todėl pasirūpinkite, jog ji būtų pateikta trumpai ir aiškiai.

Papildoma pasiūlymo informacija

Jei norite savo klientams suteikti daugiau papildomos informacijos apie savo prekes ir paslaugas, į savo pasiūlymo dokumentą galite įtraukti ir daugiau detalių.

Paprastai taiklu būtų aprašyti technines projekto detales (ypač jeigu nesate, jog klientas daug žino apie jūsų nišos produktus), tiksliai nurodyti per kiek laiko galėsite pristatyti prekes ar suteikti savo paslaugas, tinkamai aprašyti savo bendrovės struktūrą ir t.t.

Kitos kertinės dokumento dalys ir taisyklinga kalba

Likusiose dokumento dalyse nurodykite tokią informacija kaip dokumento data, įmonės pagrindinė informacija ir kontaktiniai duomenys. Čia bus svarbu ne tik aiškiai pateikti visą informaciją, tačiau kartu tai pateikti taisyklinga kalba.

Siekiant profesionalaus įvaizdžio klientų akyse, visos jūsų dokumento dalys privalo būti pateiktos tikslingai ir laikantis atitinkamų taisyklių. Kalbame ne tik apie tinkamą trumpinių naudojimą, tačiau datos ir kontaktinės informacijos rašymo formatą, lietuviškas kabutes ir, savaime suprantama, tinkamą gramatiką.

Jei abejojate teisingai paruoštu dokumentu, protinga būtų kreiptis į redaktorių ar net vertėją, jeigu ruošiate pasiūlymą užsienio klientams.

Kaip čia gali pasitarnauti verslo valdymo sistema?

ERP sistemos – vis labiau populiarėjantys IT sprendimai kurių pagalba yra automatizuojama dauguma įmonės kasdienių funkcijų. Viena iš jų yra komercinių pasiūlymų ruošimas.

Su „Contourenterprise“ dokumentų tvarkymo moduliu jūsų bendrovės personalui bus kur kas paprasčiau:

  1. Valdyti esamų klientų duomenis duomenų bazėje
  2. Ruošti komercinius pasiūlymus pagal numatytą šabloną
  3. Matyti kokioje susitarimo stadijoje įmonė yra su klientu
  4. Pasiūlymo redagavimas vietoje

Ir dar daug kitų funkcijų.

Jei tokia sistema domina ir jus, kreipkitės į mūsų komanda ir mes rasime patį geriausią sprendimą jums.

Pabaigai

Straipsnyje aptarėme komercinius pasiūlymus ir jų ypatybes. Galima sakyti, jog esminiai dalykai juose – konkretumas ir tvarka, kurios tikisi kiekvienas klientas.

Tokiu būdu tikrai padidinsite savo šansus atlikti pardavimą, na o su ERP sistemos pagalba gebėsite lanksčiai valdyti tokių dokumentų ruošimą.