VERSLO VALDYMO SISTEMA


STAMBIOMS IR VIDUTINĖMS ĮMONĖMS


Pagrindinis /

Vidinė komunikacija įmonėje. Kodėl tai svarbu?

Efektyvi vidinė komunikacija – vienas iš svarbiausių faktorių užtikrinančių sėkmingą įmonės veiklą.

Nesvarbu ar kalba eitų apie mažą, neseniai veikti pradėjusį verslą ar jau kurį laiką augančią bendrovę, tinkamas bendravimas tarpusavyje užtikrina, jog svarbiausia informacija visuomet pasiekia tuos žmones kuriuos ji turi pasiekti.

Kaip teigia komunikacijos ekspertai, tinkamus bendravimo įpročius įmonėje yra svarbu vystyti nuo pat įmonės veiklos pradžios. Tokiu būdu, net ir verslui užaugus iki didelės bendrovės, efektyvaus bendravimo sistema ir toliau išliks.

Šiame straipsnyje – plačiau apie tai kas yra vidinė komunikacija apskritai ir pagrindinius tikslus kuriuos ji įmonėje padeda pasiekti.

Efektyvesnę įmonės vidaus komunikaciją gali padėti užtikrinti ir mūsų ERP sistema bei joje esantys moduliai.

Ką apskritai laikome vidine komunikacija?

Paprastai tariant, vidinė komunikacija – tai keitimasis aktualia informacija įmonės viduje nuo aukščiausių jos sluoksnių (vadovybės) iki apačios (darbuotojų).

Įsivaizduokite situaciją, kuomet bendrovė turi planų naujai savo paslaugų ar produktų marketingo strategijai su tikslu padidinti pardavimus. Aptarti visus to niuansus ir ją parengti susirinks pagrindinė įmonės vadovovybė šiais klausimais: rinkodaros vadovas, regiono vadovas, pardavimų skyriaus atstovai, galbūt, net akcininkai.

Jų pagrindinis tikslas bus ne tik rasti geriausią sprendimą strategijos atžvilgiu, tačiau kartu paruošti konkretų darbų planą, susisteminti svarbiausią informaciją darbuotojams kurie tą darbą atliks. Tik tokiu būdu galima užtikrinti, jog darbai atliekami efektyviai ir laiku, nekils jokių nesklandumų ar neaiškumų.

Tačiau vidinė komunikacija yra svarbi ne vien dėl efektyvaus informacijos perdavimo. Plačiau apie tai kokius tikslus gali padėti pasiekti gera tarpusavio komunikacija įmonėje – sekančioje sekcijoje.

Kokie yra pagrindiniai vidinės komunikacijos tikslai?

Efektyvi vidinė komunikacija įmonėje gali pasitarnauti įvairiais būdais.

Pagrindiniai iš jų yra:

  • Tikslus informacijos perdavimas  – pagrindinis tikslas kurį vidinė komunikacija padeda pasiekti yra tinkamas svarbiausios informacijos perdavimas įmonės viduje, tiek iš „viršaus“ į „apačią“, tiek perduodant ją atgal vadovybei. Čia kalba eina ne tik apie įvairias naujienas bendrovėje, tačiau užduočių paskyrimą, aiškių priežasčių įvardijimą kodėl imamasi vienų ar kitų veiksmų.
  • Moralės ir motyvacijos palaikymas – gera darbuotojų moralė – visuomet svarbi norint užtikrinti tinkamą įmonėje atmosferą, o kartu ir didesnę jų motyvaciją. Nuoširdus bendravimas, įsiklausymas į darbuotojų rūpesčius, aiškūs atsakymai – tik keletas dalykų kurie teigiamai prisidės prie teigiamos darbo aplinkos.
  • Formuojami glaudesni ryšiai – į komunikacijos procesą įtraukiant visus įmonės lygmenis, t.y. vadovybę, vadybą ir darbuotojus, pavyks suformuoti kur kas glaudesnius tarpusavio ryšius kas leis kasdienėje veikloje pasiekti žymiai daugiau.
  • Naudingų idėjų generavimas – aktyvesnis darbuotojų įtraukimas į bendravimą taip pat gali padėti generuoti įvairias naudingas įmonei idėjas. Įprastai galvojama, jog tik daugiausiai patirties turintys kolegos žino geriausiai. Tačiau puikių minčių gali turėti ir kiti.

Komunikacija įmonės viduje gali padėti pasiekti ir kitų tikslų, tačiau jie jau priklausys nuo pačios įmonės individualiai.

Pabaigai

Straipsnyje aptarėme vidinės komunikacijos įmonėje svarbą ir tai kokius pagrindinius tikslus ji padeda įgyvendinti. Stiprus bendravimas padeda kurti tinkamą atmosferą, kelią darbuotojų moralę ir apskritai padeda užtikrinti vykdomos veiklos efektyvumą.

Nereikėtų pamiršti, jog bendravimas turėtų būti tinkamas visais įmonės lygmenimis, tuomet galėsite užtikrinti, visų jūsų bendrovės tikslų pasiekimą.